Alman ekonomisi yılın 3'üncü çeyreğinde yüzde 0,4 büyüdü

25.11.2022
Almanya ekonomisi, yılın üçüncü çeyreğinde bir önceki çeyreğe kıyasla yüzde 0,4, geçen yılın aynı çeyreğine göre ise yüzde 1,3 büyüdü.

Almanya Federal İstatistik Ofisi (Destatis), Alman ekonomisine ilişkin yılın üçüncü çeyreğini kapsayan nihai büyüme verilerini açıkladı. Buna göre, Almanya'da mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış Gayrisafi Yurt İçi Hasıla (GSYH), yılın üçüncü çeyreğinde bir önceki çeyreğe kıyasla yüzde 0,4 arttı. Böylece Destatis, 28 Ekim'de öncü verilerle açıkladığı yüzde 0,3 büyümeyi 0,4'e revize etmiş oldu.

Destatis, devam eden Covid-19 salgını, arz darboğazları, artan fiyatlar ve Ukrayna'daki savaş ile zorlu küresel ekonomik koşullara rağmen Alman ekonomisinin büyüdüğüne dikkati çekerek, yılın ilk üç çeyreğinde sırasıyla yüzde 0,8, yüzde 0,1 ve yüzde 0,4'lük GSYH artışı olduğunu kaydetti.

Ülkenin GSYH'si geçen yılın üçüncü çeyreğine göre ise yüzde 1,3 büyüme gösterdi.

Çeyreklik bazda ele alındığında, GSYH'ye özellikle hane halkı tüketim harcamalarından olumlu katkı geldi. Üçüncü çeyrekte özel harcamalar bir önceki çeyreğe göre yüzde 1 artarken, kamu harcamaları değişmedi. Makine ve ekipman harcamaları yüzde 2,7 artarken, inşaat yatırımlarında yüzde 1,4 düşüş gözlemlendi. Aynı dönemde mal ve hizmet ihracatı da yüzde 2,4 arttı.

Hükümet, ekonomide bu yıl yüzde 1,4 büyüme, gelecek yıl ise yüzde 0,4 daralma bekliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.