Alman ekonomisi üçüncü çeyrekte yüzde 0,3 büyüdü

28.10.2022
Almanya'da mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış Gayrisafi Yurt içi Hasıla (GSYH), üçüncü çeyrekte bir önceki çeyreğe kıyasla yüzde 0,3 arttı.

Almanya'da mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış Gayrisafi Yurt içi Hasıla (GSYH), üçüncü çeyrekte bir önceki çeyreğe kıyasla yüzde 0,3 arttı.

Almanya Federal İstatistik Ofisi (Destatis), yılın üçüncü çeyreğine ilişkin GSYH verilerini açıkladı. Buna göre, Almanya'da mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYH), bu yılın üçüncü çeyreğinde bir önceki çeyreğe kıyasla yüzde 0,3 artış gösterdi.

Geçen yılın üçüncü çeyreğine göre ise ülkenin GSYH'si yüzde 1,1 arttı.

Almanya ekonomisi yılın ikinci çeyreğinde çeyreklik bazda yüzde 0,1, yıllık bazda ise yüzde 1,7 büyüme kaydetmişti.

Destatis, ikinci çeyrekteki yüzde 0,1'lik ılımlı artışın ardından ülke ekonomisinin, küresel ekonominin zorlu çerçeve koşulları, devam eden Kovid-19 salgını, tedarik zincirindeki bozulma, artan fiyatlar ve Ukrayna'daki savaşa karşın bulunduğu durumu korumayı başardığını bildirdi.

Almanya İstatistik Ofisi, ülke ekonomisinin 2022'nin üçüncü çeyreğindeki performansının özel tüketim harcamalarından kaynaklandığını duyurdu.

Almanya'nın önde gelen dört ekonomik düşünce kuruluşu, Avrupa doğal gaz piyasalarındaki krizin Alman ekonomisi üzerinde ciddi etkileri olduğunu bildirerek, bu yıl için GSYH büyüme tahmini yarıya indirmiş ve gelecek yıl için ekonomide daralma öngörmüştü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.