AB'nin ticaret açığı şubatta 15,8 milyar euro oldu

20.04.2022
AB'nin Şubat ayı ihracatı 191,9 milyar euro olurken, ithalatı ise 207,7 milyar euro olarak gerçekleşti.

Avrupa Birliği (AB), şubat ayında toplam 15,8 milyar euro dış ticaret açığı verdi.

Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat), AB ve Euro Bölgesi'nin şubat ayı uluslararası ticaret verilerini yayımladı.

Buna göre, AB'nin ihracatı, şubatta geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16,4 artarak 191,9 milyar euroya, ithalatı da yüzde 44,7 yükselerek 207,7 milyar euroya çıktı. Böylece AB'nin dış ticaret açığı şubat ayında 15,8 milyar euro oldu.

Euro Bölgesi'nde ise ihracat, şubatta 2021'in aynı dönemine kıyasla yüzde 17 yükselişle 215,8 milyar euro, ithalat da yüzde 38,8 artışla 223,4 milyar euro oldu. Euro Bölgesi'nin ticaret açığı, şubatta 7,6 milyar avro olarak kayıtlara geçti.

Söz konusu dönemde AB ülkelerinden en fazla ithalat yapan ülkeler 35,5 milyar euro ile ABD, 24,8 milyar euro ile Birleşik Krallık, 18,5 milyar euro ile Çin, 13,9 milyar euro ile İsviçre, 7,5 milyar euro ile Rusya ve 7,2 milyar euro ile Türkiye oldu.

AB ülkelerine en fazla ihracat gerçekleştiren ülkeler ise 43,9 milyar euro ile Çin, 23,6 milyar euro ile ABD, 20,6 milyar euro ile Rusya, 13,9 milyar euro ile Birleşik Krallık, 11,9 milyar euro ile İsviçre, 9,5 milyar euro ile Norveç ve 7 milyar euro ile Türkiye olarak belirlendi.

Öte yandan, Euro Bölgesi kasım ayından, AB ise ağustos ayından beri ticaret açığı veriyor.

Söz konusu ticaret açığı özellikle ithal edilen enerji ürünleri maliyetindeki artıştan kaynaklanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.