İngiliz ekonomisi yüzde 4,8 genişledi

12.08.2021

İngiliz ekonomisi nisan, mayıs ve haziran aylarını kapsayan üç aylık dönemde hizmet sektöründeki genişlemeyle yüzde 4,8 büyüdü.

İngiliz Ulusal İstatistik Ofisi (ONS), İngiliz ekonomisinin nisan-haziran döneminde yüzde 4,8 genişlediğini, Covid-19 kısıtlamalarının gevşetildiği haziran ayında ise yüzde 1 seviyesinde büyüme kaydettiğini bildirdi.

ONS, mayıs ayı büyüme tahminini yüzde 0,8'lik artıştan yüzde 0,6 artışa, nisandaki büyümeyi de yüzde 2'den yüzde 2,2'ye revize etti.

Böylece, İngiltere, GSYH büyümesini art arda beşinci aya taşırken, GSYH'nın Covid-19 salgını öncesi zirvesinin yüzde 2,2 altında kalması dikkati çekti.

Perakende satışlar nisan-haziran döneminde güçlü büyüme sağlarken, 17 Mayıs'ta virüs kısıtlamalarının gevşetilmesinden sonra konaklama sektöründe büyüme hızlandı.

Tüketici harcamalarında büyümeye en büyük katkıyı yapan yiyecek ve içecek hizmetleri sektörü yüzde 10,1 ile verirken, haziran ayında doktor ziyaretlerinin artmasıyla sağlık hizmetleri sektörünün büyümeye katkısı ivme kazandı.

İngiltere Maliye Bakanı Rishi Sunak da büyüme verilerine ilişkin değerlendirmesinde, "G7 ekonomileri arasında en hızlı üç aylık büyüme oranı ile beklentileri aştık ve İngiltere'nin ekonomik olarak toparlandığını görmekten memnunum." ifadelerini kullandı.

Öte yandan, Uluslararası Para Fonu (IMF) geçen yıl yaklaşık yüzde 10'luk bir düşüş yaşayan İngiliz ekonomisinin bu yıl yüzde 7 büyüyeceğini tahmin ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.