Almanya'da iflasların önü alınamıyor

14.06.2024
Alman ekonomisindeki durgunluk ve artan kredi faiz oranları nedeniyle ülkede ilk çeyrekte yaşanan şirket iflaslarının yüzde 26,5 arttığı bildirildi.

Almanya'da iflas eden şirket sayısı, yüksek enerji fiyatları ve artan kredi faiz oranları nedeniyle bu yılın ocak-mart döneminde 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 26,5 artarak 5 bin 209 oldu.

Almanya Federal İstatistik Ofisi (Destatis), yılın ocak-mart dönemine ve mayıs ayına ilişkin iflas başvurusu verilerini açıkladı.

Buna göre, ülkede yılın ilk çeyreğinde 5 bin 209 işletme iflasını açıkladı. İflaslar, 2023'ün aynı dönemine kıyasla yüzde 26,5 arttı.

Söz konusu dönemde ülkede her 10 bin şirketin 15,2'si iflasını duyurdu. Yılın ilk çeyreğinde en çok iflas, her 10 bin şirkette 29,6 vaka ile taşımacılık ve depolama sektöründe görüldü. Bunu 10 bin şirkette 23,5 vaka ile geçici inşaat sektörü takip etti.

Şirketlerin iflas talepleriyle ilgili alacaklılara ödenmesi öngörülen borç ise ilk çeyrekte 11,3 milyar avro olarak kaydedildi. Söz konusu borç, 2023'ün ocak-mart döneminde yaklaşık 6,7 milyar avroydu.

Kurumsal iflaslar dışında 17 bin 478 borçlu da ocak-mart döneminde kişisel iflas başvurusunda bulundu. Söz konusu rakam, 2023'ün aynı dönemine kıyasla yüzde 4,8 arttı.

Mayısta iflas başvuruları yüzde 25,9 arttı

Destatis verilerine göre, mayıs ayındaki iflas başvuruları da geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 25,9 arttı.

Son yıllarda yaşanan Kovid-19 salgını, tedarik zinciri kesintileri ve Rusya-Ukrayna savaşı gibi çok sayıdaki kriz, Alman ekonomisinin zayıf yönlerini su yüzüne çıkarırken Çin başta olmak üzere, birçok ülkenin Almanya'dan ithal ettiği malları giderek daha fazla üretebilmesi ve yüksek enflasyonla artan faizler Alman ekonomisinin büyümesini daha da zorlaştırıyor.

Uzmanlar, Almanya'daki kurumsal iflasların sayısının bu yıl yaklaşık 20 bine yükselmesini bekliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.