Çin imalat sektöründe yeniden daralma belirtisi

31.10.2023
Çin'de imalat sanayi Satın Alma Yöneticileri Endeksi ekimde 49,5'e gerileyerek geçen ayki yükselişin ardından yeniden büyüme eşiğinin altına düştü.

Çin'de imalat sektörlerindeki öncü ekonomik aktivite verileri, geçen ayki yükselişin ardından ekimde yeniden daralma seyrine girdi.

Çin Ulusal İstatistik Bürosunun (UİB) açıkladığı imalat sanayi Satın Alma Yöneticileri Endeksi (PMI), ekimde geçen aya göre 0,7 puan gerileyerek 49,5'e düştü.

İmalat PMI, Kovid-19 sonrası toparlanma işaretlerinin görüldüğü 2023'ün ilk üç ayındaki yükselişin ardından marttan itibaren daralma seyrine girmiş, eylülde uzun süre sonra ilk kez büyüme eşiği olan 50 puanı aşmıştı.

Analistler, imalat aktivitesindeki beklenmedik düşüşün, ekonomik toparlanmadaki kırılganlığın sürdüğünün ve reel ekonomiye yönelik daha fazla destek politikasına ihtiyacın işareti olduğu değerlendirmesinde bulundu.

Ekimde imalat sanayisinde yeni siparişler alt endeksi 50,7'den 49,5'e, yeni ihracat siparişleri alt endeksi ise 47,8'den 46,8'e geriledi.

İmalat dışı PMI

İmalat dışı PMI da 51,7'den 50,6'ya gerilese de büyüme eşiğinin üzerinde kaldı. Endeks eylülde 5 ay sonra ilk kez yükselmişti.

Gayrimenkul sektöründeki borç problemlerinin etkilerinin hissedildiği inşaat sektörü alt endeksi, 56,2'den 53,5'e düşerken aktivite geçen ayki yükseliş ivmesini kaybetti.

İmalat ve imalat dışı bileşik PMI endeksi ise eylülde 52 puan iken ekimde 50,7'ye geriledi.

PMI endekslerinde 50'nin üzerindeki değerler ekonomik faaliyetlerdeki artışa, altındaki değerler ise azalmaya işaret ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.