ABD'li enerji şirketlerinin karı ikinci çeyrekte azaldı

28.07.2023
ABD'li enerji devi ExxonMobil'in ikinci çeyrekteki karı yıllık bazda yüzde 56 azalarak 7,9 milyar dolara, ülkenin büyük petrol üreticilerinden Chevron'un karı da yüzde 66 azalışla 6 milyar dolara indi.

ABD'li enerji devi ExxonMobil'in ikinci çeyrekteki karı yıllık bazda yüzde 56 azalarak 7,9 milyar dolara, ülkenin büyük petrol üreticilerinden Chevron'un karı da yüzde 66 azalışla 6 milyar dolara indi.

Enerji şirketleri ExxonMobil ile Chevron nisan-haziran dönemine ilişkin bilançolarını yayımladı.

Buna göre, ExxonMobil'in karı, ikinci çeyrekte yıllık bazda yaklaşık yüzde 56 azalışla 7,9 milyar dolara geriledi. Exxon Mobil, 2022'nin aynı döneminde artan enerji fiyatlarının da etkisiyle 17,9 milyar dolarlık kar açıklamıştı.

Enerji devinin geçen yılın ikinci çeyreğinde 4,21 dolar olan hisse başına net karı, bu yılın ikinci çeyreğinde 1,94 dolara düştü.

ABD'nin büyük petrol üreticilerinden Chevron'un da nisan-haziran dönemindeki karı, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 66 azalışla 6 milyar dolara indi.

Şirket, 2022'nin aynı döneminde 17,9 milyar dolarlık kar bildirmişti.

Chevron'un geçen yılın ikinci çeyreğinde 9,17 dolar olan hisse başına net karı da bu yılın ikinci çeyreğinde 3,20 dolara geriledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.