Henkel'den ilk çeyrekte 5,6 milyar euroluk satış
Henkel, 2023'ün ilk çeyreğinde Grup düzeyinde satışlarını yaklaşık 5,6 milyar euroya çıkardığını duyurdu.
Henkel, 2023'ün ilk çeyreğini kapsayan finansal verilerini açıkladı. Buna göre Henkel, 2023'ün ilk çeyreğinde Grup düzeyinde satışlarını yaklaşık 5,6 milyar euroya çıkardı. Çift haneli fiyatlandırma sayesinde yüzde 6,6 oranında çok güçlü bir organik satış büyümesi yakalandı. Nominal olarak, satışlar yüzde 6,4 oranında arttı.
Tüm iş alanlarında ortaya konulan başarılı performans sayesinde, ilk çeyrekte Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi çok güçlü bir organik satış artışı sergiledi. Yeni iş birimi Tüketici Markaları da benzer şekilde tüm iş alanlarının katkısıyla çok güçlü organik satış büyümesi elde etti.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Henkel CEO'su Carsten Knobel "Zorlayıcı olmaya devam eden piyasa ortamına karşın yıla iyi bir başlangıç yaptık. Yapıştırıcı Teknolojileri ve Tüketici Markaları İş Birimlerimizce ortaya konan çok güçlü satış artışı, başarılı markalar ve yenilikçi teknolojilerden oluşan portföyümüzün gücünü vurguluyor. Bugün 2023 için hedefimizi teyit ettik ve ilk çeyrekte organik satışlarda gerçekleşen güçlü büyümeye dayanarak içinde bulunduğumuz mali yıla güvenle bakıyoruz." ifadelerini kullandı.
Carsten Knobel açıklamalarına şöyle devam etti:
"Ayrıca stratejik önceliklerimiz doğrultusunda önemli ilerlemeler kaydettik. Örneğin, Tüketici Markaları İş Birimi'mizde entegrasyon ve portföye dayalı çalışmalarımızı titizlikle sürdürüyor ve Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi'mizin organizasyon yapısını müşteri tabanımıza daha da yakın hale getiriyoruz. Her iki iş birimimizde ilgili yenilikleri başarıyla başlatmış bulunmaktayız."
Henkel, sermaye dağılımı stratejisinin bir parçası olarak, 2022 yılında ilk kez bir hisse geri satın alımı programı başlatmıştı. Program, 2023'ün ilk çeyreğinde başarılı bir biçimde tamamlandı: Mart ayı sonu itibariyle şirket, toplam değeri yaklaşık 1 milyar Euro olan hisse senetlerinin geri satın alımı işlemini gerçekleştirdi.