Honda'nın net karı geriledi

12.05.2023
Honda Motor'un 2022 mali yılı net karı, geçen mali yıla kıyasla yüzde 1,7 düşüşle 695,2 milyar yen (5,2 milyar dolar) oldu.

Honda, Nisan 2022-Mart 2023 dönemini kapsayan 2022 mali yılı bilançolarını kamuoyuna duyurdu.

Buna göre, Honda'nın 2022 mali yılı net karı, önceki mali yıla kıyasla yüzde 1,7 düşüşle 695,2 milyar yen (5,2 milyar dolar) olarak kayda geçti.

Satış gelirlerinin yüzde 16,2 artışla 16,9 trilyon yene (125,8 milyar dolar) çıktığı son mali yılda, işletme karı ise yüzde 3,7 düşüşle 839,4 milyar yene (6,24 milyar dolar) geriledi.

Yükselen ham madde maliyetleri, yarı iletken tedarik sorunu ile Çin'de bir dönem uygulanan Kovid-19 kaynaklı kısıtlamalar net kar düşüşüne etki etti.

Araç satış rakamlarının ABD piyasasında yüzde 28'e ve Çin piyasasında yüzde 20'ye varan düşmesinin de bu durumda etkili olduğu vurgulandı.

Honda, 2022 mali yılında 3,69 milyon adet araç satışı gerçekleştirdi.

YENİ MALİ YIL

Honda, Mart 2024'te sona erecek 2023 mali yılında net karının 800 milyar yene (5,94 milyar dolar) yükseleceğini tahmin ediyor.

Japon firma, söz konusu dönemde 4,35 milyon adet araç satmayı hedefliyor.

Honda Başkan Yardımcısı Aoyama Şinji, çevrim içi basın toplantısında, "Yarı iletken arzının 2023 mali yılının ilk yarısından ikinci yarısına kadar kademeli toparlanması ve 2024 mali yılında ve sonrasında normale dönmesi bekleniyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.