Avrupa'da konut fiyatları gerilyor

04.04.2023
Avrupa konut fiyatlarında 2022 yılının son çeyreğinde gerileme yaşanırken en fazla düşüş yüzde 6,5 ile Danimarka ve yüzde 5 ile Almanya'da yaşandı.

Avrupa Birliği'nde (AB) konut fiyatları 2022 yılının son çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 1,5 düştü.

Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat), AB ülkelerinde 2022 yılının dördüncü çeyrek konut fiyatlarına ilişkin verileri yayımladı.

Buna göre, AB'de konut fiyatları 2022 yılının son çeyreğinde bir önceki çeyreğe kıyasla yüzde 1,5 geriledi. Böylece, AB ülkelerinde 2015 yılından beri konut fiyatlarında çeyrek bazda ilk defa düşüş yaşandı.

AB'de konut fiyatları 2021'in aynı dönemine göre ise yüzde 3,6 yükseliş kaydetti.

Aynı dönemde konut fiyatları Avro Bölgesi'nde bir önceki çeyreğe kıyasla yüzde 1,7 gerilerken, yıllık bazda ise yüzde 2,9 arttı.

AB üyesi ülkeler arasında, 2022'nin dördüncü çeyreğinde bir önceki çeyreğe kıyasla konut fiyatlarında en fazla düşüş yüzde 6,5 ile Danimarka'da olurken sırasıyla yüzde 5 ile Almanya, yüzde 4 ile Güney Kıbrıs Rum Yönetimi, yüzde 3,6 ile İsveç, yüzde 3,4 ile Finlandiya, yüzde 2,6 ile Hollanda, yüzde 2,2 ile Çekya, yüzde 2 ile Macaristan, yüzde 1,4 ile Lüksemburg, yüzde 0,8 ile İspanya ve Slovakya, yüzde 0,6 ile Avusturya, yüzde 0,5 ile Fransa, yüzde 0,4 ile Belçika, yüzde 0,2 ile de Letonya'da düşüş gerçekleşti.

İtalya'da konut fiyatları sabit kaldı. En fazla artış ise yüzde 4,7 ile Hırvatistan'da ve yüzde 2,5 ile Romanya'da belirlendi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.