Covid-19 yasakları Alman fuarcılık sektörüne 60 milyar euro zarara neden oldu

03.04.2023
Covid-19 salgını döneminde Almanya'da 670 ticari fuarın iptal edilmesinin ekonomide şimdiye kadar 60 milyar euroluk kayba neden olduğunu bildirildi.

Alman Ticari Fuar Sanayi Birliği (AUMA) Genel Müdürü Jörn Holtmeier, Covid-19 salgını döneminde Almanya'da 670 ticari fuarın iptal edilmesinin ekonomide şimdiye kadar 60 milyar euroluk kayba neden olduğunu bildirdi.

Holtmeier, Alman basınına yaptığı değerlendirmede, sektörün Covid-19 salgını sırasında Alman bürokrasisinin etkisiyle önemli kayıplar yaşadığını belirtti.

Salgında Alman hükümeti yardımlarının ve kısa süreli çalışmanın, Alman fuarcılık sektörünün en kötüsünü yaşamasını önlemeye yardımcı olduğunu aktaran Holtmeier, salgında kısıtlamaların en aza indirilebileceğini savundu.

Alman bürokrasisini eleştiren Holtmeier, "Almanya'dakinden 3 kat daha fazla Covid-19 vaka sayısının görüldüğü Madrid'de denenmiş ve test edilmiş hijyen konseptleri altında ticaret fuarları düzenlendi. Amsterdam'daki sergi alanları kilitlenmelerden muaf tutuldu." ifadelerini kullandı.

Covid-19 kısıtlamalarının devam ettiği dönemde Paris, Londra ve Dubai'de ticaret fuarları olduğunu belirten Holtmeier, 2022 baharının sonlarında ticaret fuarları yeniden başladığında aşıların tanınması gibi Almanya'da yeni engellerin ortaya çıktığını, bu nedenle fuar katılımcılarının ülkeye giremediğini kaydetti.

Holtmeier, Covid-19 salgını döneminde Almanya'da 670 ticari fuarın iptal edilmesinin ekonomide şimdiye kadar 60 milyar euroluk kayba neden olduğunu bildirdi.

Fuar şirketlerinin satışlarının hala Covid-19 öncesi seviyenin altında olduğunu belirten Holtmeier, geçen yıl normal zamanlarda fuara katılan şirketlerin sadece yüzde 70'inin geri döndüğünü ve ziyaretçilerin yüzde 65'inin fuarları ziyaret ettiğini kaydetti.

Dünyanın en önemli fuar alanlarından birisi olan Almanya'da, sektörler üstü en önemli fuarların üçte ikisi gerçekleştiriliyor. Ülkede her yıl neredeyse 10 milyon kişi tarafından ziyaret edilen yaklaşık 200 uluslararası fuar ve sergide, 180 binden fazla şirket temsil ediliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.