Çin'den IMF'ye: Büyüme hedeflerine ulaşacağız

29.03.2023
Çin Başbakanı Li Çiang, IMF Başkanı Kristalina Georgieva'ya, bu yıl yüzde 5'lik büyüme hedefine ulaşacakları mesajını verdi.

Çin Başbakanı Li Çiang, ülkenin güneyindeki Haynan Adası'nda düzenlenen Asya İçin Boao Forumu yıllık konferansına katılmak üzere Çin'e gelen Uluslararası Para Fonu (IMF) Başkanı Kristalina Georgieva ile görüştü.

Görüşmede, Çin ekonomisinin yılbaşından bu yana toparlanma eğilimine girdiği, sağlam bir temelin ve geniş kalkınma potansiyelinin olduğunu vurgulayan Li, "Yıllık büyüme ve kalkınma hedeflerine ulaşacak kabiliyetimiz ve güvenimiz var." dedi.

Li, tüketimi ve yatırımları canlandırmaya çalışacaklarını, dışa açılma politikasına bağlı kalacaklarını ve finansal riskleri önlemek ve dağıtmak için gerekli tedbirleri alacaklarını belirtti.

Uluslararası toplumun tek taraflılığa ve korumacılığa karşı çıkarak küresel sanayi ve tedarik zincirlerinin güvenliğini ve istikrarını koruması gerektiğine dikkati çeken Li, IMF ile küresel ekonomi yönetimini geliştirilmesi için birlikte çalışmaya hazır olduklarını ifade etti.

IMF Başkanı Georgieva da Çin'in bu yıl küresel ekonomik büyümenin üçte birini tek başına sağlamasını beklediklerini belirterek, çok taraflılığa bağlılığını ve gelişmekte olan ülkelerin borç krizlerinin önlenmesine yönelik katkılarını takdir ettiklerini dile getirdi.

Çin hükümeti, mart ayında yapılan Ulusal Halk Kongresine bu yıl "yüzde 5 civarında" büyüme hedefi açıklamıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.