Avrupa'nın rüzgarı dindi

29.03.2023
Avrupa ülkelerinin rüzgar enerjisi yatırımlarının geçen yıl enerji krizine rağmen 17 milyar euro ile son 13 yılın en düşük seviyesine indiği ortaya çıktı.

Brüksel merkezli Avrupa Rüzgar Enerjisi Birliğinin (WindEurope) yıllık finansman ve yatırım eğilimleri raporuna göre, Avrupa ülkelerinin 2022'deki rüzgar yatırımları, Rusya-Ukrayna Savaşı, enerji krizi ve yenilenebilir enerjinin gündemde üst sıralarda yer almasına rağmen önemli ölçüde geriledi.

Avrupa ülkelerinin rüzgar enerji santrallerine yatırımları 2021'de 41 milyar avro seviyesindeyken 2022'de 17 milyar avroya düştü.

Böylece, Avrupa ülkelerindeki rüzgar yatırımları 2009'dan beri ölçülen en düşük seviyeye geriledi.

Enerji arz güvenliğini güçlendirme ve uygun fiyatlı elektrik için rüzgar enerjisinden elektrik üretimini hızlandırma hedefine rağmen AB'nin son piyasa müdahaleleri yatırımcıların güvenini sarstı.

Geçen yıl AB ülkelerinde rüzgar santrallerine en fazla yatırımı 2,4 milyar euro ile Almanya, 2,1 milyar euro ile Finlandiya, 1,9 milyar euro ile Polonya ve 1,8 milyar euro ile İsveç yaptı.

Avrupa'da toplam 12 gigavatsaat AB ülkelerinde de 10 gigavatsaatlik rüzgar santraline finansman sağlandı.

Avrupa ülkelerinin rüzgar türbini siparişleri de düştü. Yüksek girdi maliyetleri ve tedarik zinciri sorunlarının devam etmesi rüzgar yatırımlarını olumsuz etkiledi.

Ham madde fiyatlarıyla nakliye ücretleri de savaş, enflasyon ve elektrik fiyatlarındaki artışla yükseldi.

Bu artışlar sonucunda Avrupa'da bir rüzgar türbini üretmenin maliyeti son iki yılda yüzde 40 arttı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.