Euro Bölgesi'nde perakende satışlar beklentileri karşılamadı

06.03.2023
Euro Bölgesi'nde perakende satışlar, ocak ayında bir önceki aya göre yüzde 0,3 yükseldi ancak beklentilerin altında kaldı.

Euro Bölgesi'nde perakende satışlar, ocakta bir önceki aya göre yüzde 0,3 yükselse de tahminlerin altında kaldı.

Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat), Avrupa Birliği (AB) ve Euro Bölgesi'nin ocak ayına ilişkin perakende satış verilerini yayımladı.

Buna göre, AB'de perakende satışlar, ocakta bir önceki aya kıyasla yüzde 0,3 artarken, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,2 düştü.

Euro Bölgesi'nde de perakende satışlar ocakta aralık ayına göre yüzde 0,3 yükselirken, geçen yılın aynı dönemine göre ise yüzde 2,3 gerileyerek beklentilerin altında kaldı. Perakende satışların ocakta aylık yüzde 1 yükselmesi, yıllık bazda ise yüzde 1,8 gerileyeceği tahmin ediliyordu.

AB ülkeleri arasında ocakta bir önceki aya kıyasla perakende satışlarda en fazla düşüş yüzde 9,8 ile Avusturya'da, yüzde 1,4 ile Slovakya'da ve yüzde 0,6 ile Macaristan'da görüldü. En fazla artış ise yüzde 4,9 ile Hollanda'da, yüzde 4,6 ile Lüksemburg'da ve yüzde 4,1 ile Slovenya'da belirlendi.

Perakende satışlar, yıllık bazda ise Belçika'da yüzde 8,9, Almanya'da yüzde 6,8, Danimarka ve İsveç'te yüzde 5,8 geriledi. Slovenya'da yüzde 18,5, Romanya'da yüzde 5,8 ve Malta'da yüzde 5,7 arttı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.