Çin'in ihracatı yüzde 7, ithalatı yüzde 1,1 arttı

13.01.2023
Çin'de 2022'de ihracat yüzde 7 ve ithalat yüzde 1,1 artarken, geçen ay ihracat ve ithalat yıllık bazda düşüş kaydetti.

Çin Gümrükler Genel İdaresi verilerine göre, Aralık 2022'de ihracat geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 9,9 azalarak 306 milyar dolara, ithalat da yüzde 7,5 düşüşle 288 milyar dolara geriledi.

Covid-19 salgını ve küresel talepteki düşüşün etkisiyle ülkenin ihracatı geçen yılın son 3 ayında gerilerken, ithalat da son 2 ay düşüş kaydetti. Kasım 2022'de ihracat yüzde 8,7 ve ithalat yüzde 10,6 azaldı.

Çin'in dış ticaret hacmi geçen yıl 2021'e göre yüzde 4,4 artış kaydetti. Ülkede ihracat yüzde 7 artışla 3,6 triyon dolara, ithalat da yüzde 1,1 yükselişle 2,7 trilyon dolara çıktı.

Çin'in yıl boyunca ikili ticaret hacminin en fazla arttığı ülke, savaş nedeniyle Batılı ülkelerin ekonomik yaptırımlarıyla karşılaşan Rusya oldu. Çin'in Rusya'dan ithalatı yüzde 43,4, Rusya'ya ihracatı da yüzde 12,8 arttı. Rusya ile dış ticaret hacmi yüzde 29,3 artışla 190,3 milyar dolara çıktı.

Çin'in Güneydoğu Asya Uluslar Birliği (ASEAN) ülkeleri ile dış ticaret hacmi yüzde 11,2 artışla 975,3 milyar dolara, Avrupa Birliği (AB) ülkeleri ile dış ticareti yüzde 2,4 yükselişle 847,3 milyar dolara ve ABD ile dış ticareti yüzde 0,6 artışla 759,4 milyar dolara ulaştı. Çin'in ABD ve AB ülkelerinden ithalatı ise 2022'de geriledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.