Türkiye’nin en sosyal iş insanları
Fatoş Bozkuş / INBUSINESS
Günümüzde sosyal medya kullanıcı sayısı 5 milyarı geçti. Dünya nüfusunun yarısından fazlası için sosyal medya hayatın önemli bir parçası haline gelmiş durumda. Artık pek çok insanın sanal ortamdaki etkileşimi gerçek hayattan daha fazla. Wearesocial'ın son açıkladığı rakamlara göre sosyal medyada geçirilen süredeki global ortalama 2 saat 23 dakikaya ulaştı.
Türkiye'de ise bu süre küresel ortalamanın üzerinde. Günde 2 saat 44 dakikamızı sosyal medyada geçiriyoruz. Sosyal medya kullanıcı sayısı olarak ise pek çok platform için ilk 10 ülke arasında yer alıyoruz. Bugün Türkiye'de 57 milyonun üzerinde Instagram, 38 milyona yakın TikTok, 34 milyonu geçen Facebook, 21 milyona yaklaşan X(Twitter)ve 16 milyon LinkedIn kullanıcısı var. Dolayısıyla geniş bir kitleye erişmenin yolu bu platformlardan geçiyor.
Hepimizin hayatlarına nüfus eden, zamanımızın büyük bölümünü geçirdiğimiz bu mecraları şirketler kadar iş insanları da aktif kullanıyor. Zaten yapılan araştırmalar da dünyadaki iş liderlerinin içeriklerinin etkileşim oranlarının şirket kanallarının etkileşim oranlarının iki katından fazla olduğunu gösteriyor.
Kriz yöneten de var, ürün anlatan da
Uzmanlar, iyi tasarlanmış bir çevrimiçi kimliğin, bir CEO ya da patronun etkisini ve buna bağlı olarak şirketlerinin pazardaki konumunu güçlendirebileceği konusunda hem fikir. Dünyada da pek çok iş insanı sosyal medyayı aktif olarak kullanıyor. Elon Musk, Bill Gates, Mark Zuckerberg ve Tim Cook bu isimlerin başında geliyor. Paylaşımları okunma rekorları kıran bu isimler dışında sosyal medya platformlarını aktif olarak tercih eden pek çok yönetici de var.
Örneğin, Walmart'ın başkanı ve CEO'su Doug McMillon çeşitli mağazalara yaptığı ziyaretlerin ayrıntılarını sosyal medyada paylaşıyor, buradan çalışanlarına sesleniyor, personelle buluştuğu fotoğrafları yayınlıyor. Microsoft CEO'su Satya Nadella ise iş güncellemelerini ve teknoloji haberlerini sosyal medyada paylaşıyor. Nadella bu mecrada kriz yönetimi de yapıyor. Öyle ki Open AI CEO'su Sam Altman'ın şirketten ayrılışı ve yeniden işe alınmasında güncel durumla ilgili paylaşımlar yapmıştı. Adı geçmişken Altman'ın da iyi bir sosyal medya kullanıcısı olduğunu söyleyelim. Twitter'ı yani şimdiki adıyla X'i aktif olarak kullanan Altman, görüşlerini bu mecradan samimi bir şekilde paylaşıyor ve ürünlerinin faydalarını da takipçilerine anlatıyor. General Motors CEO'su Mary Barra ise, elektrikli araçlara ve otonom sürüş teknolojisine yönelik çabalarını LinkedIn'ı kullanarak iletiyor.
Spotify kurucusu Daniel Ek, yeni özellikleri duyurmak, müşteri hizmetleri sorunlarını ele almak, şeffaf ve duyarlı bir marka imajı oluşturmak için Twitter'ı kullanan iş insanlarından.
Peki Türkiye'de de sosyal medyayı bu kadar etkin kullanan iş insanları var mı? İşte bu sorudan yola çıkarak INBUSINESS olarak 18.45 İletişim Ajansı ile sosyal medyada en aktif iş insanlarını belirlemek üzere 'Türkiye'nin En Sosyal CEO'ları Araştırması'na imza attık. Türkiye'deki 1000'e yakın patronun, CEO ve Genel Müdür düzeyindeki yöneticinin LinkedIN, Instagram ve X hesapları üzerinden bir tarama yaptık ve en çok takipçisi olan, en çok paylaşım yapan iş insanlarını listeledik.
İlk üçteki isimler
Araştırma sonuçlarına göre dünyanın farklı ülkelerinden pek çok takipçiye sahip olan Nusr-et'in sahibi Nusret Gökçe, açık ara en sosyal iş insanı olarak karşımıza çıkıyor. Gökçe, üç mecradan sadece Instagram'ı kullanıyor. INBUSINESS'a geçen yıl verdiği söyleşide her yere sosyal medya ekibiyle birlikte gittiğini söyleyen Gökçe, restoran ve ürünleriyle ilgili paylaşımlarının yanı sıra özel hayatı ve çocukluk yıllarıyla ilgili yaptığı paylaşımlarla da dikkati çekiyor.
Instagram'da toplam 54 milyona yakın takipçisi olan ve Instagram fenomenleri arasına adını yazdıran Gökçe'yi sıralamada Baykar Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Bayraktar izliyor. Üç mecrayı da etkin kullanan ve toplamda 6 milyona yakın kişinin takip ettiği Bayraktar, Twitter'da da en çok takipçisi olan iş insanı olarak dikkati çekiyor. Ağırlıklı olarak savunma sanayinde geliştirdikleri araçların testlerini paylaşan Bayraktar ülke gündemiyle ilgili yorumlarının yanı sıra ailesiyle iftar yemeğinde çekilen fotoğraflar gibi özel paylaşımlar da yapıyor.
En sosyal iş insanı listemizde üçüncü sırada yer alan isim ise Amplitude Orta ve Doğu Avrupa, Bağımsız Devletler Topluluğu, Orta Doğu ve Afrika'dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen. LinkedIn, Instagram ve Twitter'da toplam 2,5 milyonun üzerinde takipçisi olan Yeğen, bu üç mecrada bugüne kadar 42 binden fazla paylaşımda bulunmuş. Ağırlıklı olarak teknolojiyle ilgili paylaşımlarıyla dikkati çeken Yeğen, hesaplarından kendiyle ilgili gelişmelere, komik ve ilgi çekici içeriklere yer verdiği gibi şirketinin ya da takip ettiği kişilerin gönderilerini de paylaşıyor.
İstifa getiren paylaşım
Yemeksepeti'nin kurucusu olan ve bugün kurduğu Nevzat Aydın Kapital'i yöneten Nevzat Aydın ise listemizde dördüncü sırada yer alıyor. Takipçi sayısı kadar paylaşım sayısı da yüksek olan Aydın, Twitter'da ağırlıklı olarak futbolla ilgili paylaşımlarıyla dikkati çekiyor. Ailesiyle ve çocukluğuyla ilgili de post'lar da atan Aydın, takipçileri arasında "Merkez Bankası Başkanı kim olsun?" gibi küçük testler de yapıyor. Ancak en son Trabzonspor-Fenerbahçe arasında oynanan olaylı maç sonrasında yaptığı paylaşımlarıyla tepki aldı. Hatta Vodafone CEO'su Engin Aksoy, bu paylaşımlardan dolayı Aydın'ın da yönetim kurulunda yer aldığı Endeavor Derneği Yönetim Kurulu üyeliği'nden ayrıldığını açıkladı.
Listemizde beşinci sırada yer alan Boyner Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ümit Boyner ise daha çok Boyner, KAGİDER ve TÜSİAD'ın çalışmalarıyla ilgili paylaşımlar yapmış. Zaman zaman ülke gündemine dair fikirle- rini de paylaşan Boyner, Instagram'da ise ailesiyle, ke- disiyle, dostlarıyla çekilmiş fotoğraflarına yer veriyor.
100 bin beğeni alan paylaşım
Beymen Group Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı olan Hasan Arat, aynı zamanda Beşiktaş Jimnastik Kulübü Başkanı. Kendisinin çok takipçisi olmasına rağmen paylaşım oranı diğer üç isme göre oldukça düşük. Gönderileri de ağırlıkla Beşiktaş ile ilgili...
Saran Holding Yönetim Kurulu Başkanı Saadettin Saran, özellikle Instagram'da çok aktif. Haftada bir iki paylaşım yapan Saran'ın geçen yılın sonunda annesiyle birlikte çektiği bir video 100 bine yakın beğeni aldı.
Listemizde altıncı sırada yer alan Pladis ve GODIVA Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, LinkedIn'de en aktif iş insanlarından. Bu mecrada listemizde en çok takipçisi olan iş insanı da o. Kendisi Instagram'ı da etkili bir şekilde kullanıyor. Kimi zaman gittiği bir restoranı, kimi zaman bir sanat eserini paylaşan Ülker, şirket ve ürünlerle ilgili de içeriklere de hesabında yer veriyor. Murat Ülker, özellikle Instagram'da neredeyse her gün bir paylaşım yapıyor.
Neden yoklar?
Biz bu araştırmayı yaparken Türkiye'deki 1000'e yakın patronun, CEO ve genel müdür düzeyindeki yöneticinin sosyal medya hesaplarını taradık. Ancak gördük ki hala bu yöneticilerin neredeyse 3'de 2'si sosyal medyayı kullanmıyor. Dünyada yapılan araştırmalar sosyal medyanın iş insanları tarafından kullanılmamasının üç nedeni olduğunu gösteriyor.
Bunlardan ilki, yeterli zamanlarının olmadığı ve sosyal medyanın bir zaman alıcı olduğunu düşünmeleri. Bu mecrayı riskli bulup, saldırıya uğrama tehlikesiyle karşı karşıya kalacağını düşünenler de var. Tabi bir de bu platformlarda ne diyeceğini kimi hedef alacağını bilmeyenler çok. Halbuki yapılmış pek çok araştırma gösteriyor ki, CEO'nun sosyal varlığı şirketi insanileştirip güvenilir hale getirebiliyor, yeni kitlelerle etkileşimi sağlıyor.
Sosyal medyada yer alan iş insanları şirketleriyle ilgili iç görüleleri, sektör haberlerini ve perde arkası görüntüleri paylaşarak şirketin güvenirliliğine ve genel itibarına katkı sağlayabiliyor. Tabi iş insanlarının sosyal medyada yer almak istememelerine neden olan "Ne diyeceğim, kimi hedef alacağım" sorusunun önce çözüme kavuşturulması gerekiyor. Çünkü özgünlük önemli. Yaşamda dönüm noktaları, aile anıları, kişisel ilgi alanları paylaşılıp, hedef kitle ile bağ kurulabilir. Ama ne kadarını nasıl paylaşacağınız çok daha kritik.
Düzenli olarak paylaşım yapmak ve tutarlılık da bir diğer nokta. Kendi değerlerine uygunsa diğer kişilerin içeriklerini beğenmek, yorum yapmak ve paylaşmak etkili oluyor. İçeriklerin bir PR ajansı tarafından gönderiliyor gibi olmaması, en son haberlere ve dünyadaki olaylara tepki vermek önemli.
Profesyonel destek
Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de sosyal medya hesaplarını kendi yöneten iş insanları olduğu gibi bu işi profesyonellere teslim etmiş kişiler de var. CEO'ların sosyal medyayı stratejik bir iletişim aracı olarak kullanmalarının şirketin başarısı için çok önemli olduğunu söyleyen 18.45 İletişim Ajansı Genel Müdürü Rasim Gürgen, bu konuda danışmanlık hizmeti verdiklerini de hatırlatıyor.
İşe dijitaldeki mevcut durumu analiz ederek başladıklarını, daha sonra ihtiyaçları belirleyip yol haritası oluşturduktan sonra aksiyon aldıklarını ifade eden Gürgen konuşmasını şöyle sürdürüyor: "Lideri, sosyal medya mecraları ve dijital platformlarda 7/24 anlık takip ekip, kriz potansiyeli olan hassas içerikler hakkında kendisini önceden bilgilendiriyoruz. Düzenli olarak çıkardığımız algı analizlerinden elde ettiğimiz sonuçlara göre itibarı artıracak önerilerde bulunuyoruz."
"Sosyal medyada gezinmek beni güncelliyor"
Murat Ülker / Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi, pladis ve GODIVA Yönetim Kurulu Başkanı
Sosyal medya hesabımı kendim yönetiyorum. Ama tabii Yıldız Holding'de bu işlerde uzman arkadaşlarımız var. Bazılarını şahsen tanıdığım bu arkadaşlardan içerik konusunda yardım alıyorum. Her hafta bir önceki hafta yazdığım makalenin özet videosu var, onu arkadaşlar hazırlıyorlar örneğin. Hatta şimdi.bir de yapay zekaya benim sesimi öğrettik o da seslendirmesini yapıyor.
Aslında sosyal medya için özel bir mesai de harcamıyorum, sosyal medyada gezinmek, haber ve aktüalite bakımından beni güncelliyor. Bu işimin bir parçası zaten sosyal medyayla trendlerin nabzını tutmak çok kolay oluyor. Linkedin'deki makaleler içinse zaman ayırıyorum denebilir ama zaten okuduğum bir kitaptan yola çıkarak notlarımı paylaştığım için çok zor olmuyor. Sosyal medya için bir içerik oluşturmuyorum. Ben bilhassa goyalarım dahil hayatımdan kesitleri paylaşıyorum. Bir de kendi kişisel gelişimim için kendimi mecbur tuttuğum her hafta bir kitap/bir konu şerh edip özetlemek itiyadım.
Şaşırtan yorumlar
Yorumları okurken özelden yazdım deyip de gizli hesaba sahip olanlara çok şaşırıyorum. Bir de bir şey diyebilir miyim diyenler var, yani Tayyip Bey'in geçen dediği gibi bunu derken zaten bir şey demiş oluyor. En çok şaşırdığım şey ise "ben yazdıklarınızı okumadım ama..." diye eleştiriye başlayanlar. Ben bunların hiçbirisini sorun etmiyorum ama kendileri kendi sayfalarına yazmak zahmetine katlanmadan tamamen başka bir konu için sayfamı işgal ederlerse onları kaldırıyorum. Takipçi engellememeye çalışıyorum. Sadece bana yorumlardan özel mesaj yazanları kısıtlıyorum, böylelikle kendim de yorumlardan mahrum kalmamış oluyorum. Başkalarının görmesi ahlaka aykırı olan yorumları siliyorum ve engelliyorum.
Neleri takip ediyor?
Bir şeyler öğrenebileceğim ya da eğlenceli hesapları takip ediyorum. Doğa ile ilgili hesapları da seviyorum. Zaten her platformda algoritmalar öyle bir hale geldi ki, sizin kimi takip ettiğinizin de bir önemi yok. İlgilendiğiniz konulardan size özel karma bir akış çıkıyor karşınıza. Açtığımda mutlaka baktığım ya da insanlara önerdiğim bir hesap yok açıkçası. Ama son dönemde oğlum Yahya Linkedin'de güzel makaleler bulup paylaşıyor, onları okuyorum ve paylaşıyorum kendi hesabımda.
Hesaplarını kendisi yönetiyor
Tansu Yeğen / Amplitude EMEA Başkanı
Sosyal medya hesaplarımı tamamen kendim yönetiyorum. Herhangi bir kimseden destek almıyorum. Paylaşım için günde 10 dakika bir vakit harcıyorum. Aynı zamanda farklı içerikleri okumak ya da paylaşacağım içerikleri belirlemek de yine bir 10 dakikamı alıyor. Çok fazla takipçiniz olunca bir süre sonra takipçileriniz hangi içerikten hoşlanıyor konusunda daha tecrübeli oluyorsunuz. O yüzden herhangi bir içerik gördüğümde ya da o içeriği kendim üretiyorsam takipçilerimin bundan pozitif etkileneceğini ve beğeneceğini öngörüyorum.
En çok beğeni alan paylaşım
En çok etkileşim alan paylaşımlar genelde sosyal mesajlar, yeşil enerji, saygılı toplum, işlerin daha kolayca yapılmasını sağlayan yöntemler ve cihazlar oluyor. Takipçilerim akıl dolu ve beni gülümseten paylaşımlarda bulunuyor. Bu arada birçok takipçimin de benim paylaşımlarımın altındaki yorumları okumak için beni takip ettiklerini biliyorum. Genelde teknolojik yenilikler hakkında paylaştığım haberler daha çok beğeni alıyor. Ek olarak bu paylaşımlar tüm dünya da da çok yoğun beğeni kazanıyor.Ben en çok X platformunu kullanırken buradaki paylaşımlarımı yapmak ve sayıları takip etmek açısında da bir çok farklı uygulama da kullanıyorum.
Engellediği kişiler
Özellikle X'te çok fazla kişiyi engellediğimi tahmin ediyorum. Ama her altı ayda bir engelleri kaldırıyorum. Engellememin nedeni genelde saygısızca yorumlar oluyor. Ben bizzat özellikle teknoloji alanında kişileri takip etmeyi seviyorum. Özellikle robot, yapay zeka ve yüksek teknoloji alanında çalışan kişiler ilgimi çekiyor. Bu konuda en ok takip emeyi sevdiğim üç kişi var: @ rowancheung, @ZappyZappy7, @MikeHudema.
SIRA | CEO ADI | ŞİRKET ADI | |||
X | X | X | |||
TOPLAM TAKİPÇİSİ | TOPLAM TAKİP ETTİKLERİ | TOPLAM PAYLAŞIM SAYISI | |||
1 | Nusret | Nusr-Et | 53,953,392 | 456 | 2,617 |
2 | Selçuk Bayraktar | Baykar Yönetim Kurulu Başkanı | 5,998,376 | 1569 | 6,118 |
3 | Tansu Yeğen | Appcircle CEO ve kurucu ortak | 2,535,246 | 2,002 | 42,985 |
4 | Nevzat Aydın | Nevzat Aydın Kapital kurucusu | 927,893 | 6,254 | 23,198 |
5 | Ümit Nazlı Boyner | Boyner Holding YK üyesi | 461,294 | 1,655 | 5,363 |
6 | Hasan Arat | Beymen Group YK Başkan Yardımcısı | 423,954 | 286 | 480 |
7 | Sadettin Saran | Saran Holding YKB | 418,010 | 91 | 956 |
8 | Murat Ülker | Pladis ve GODIVA Chocolatier Yönetim Kurulu Başkanı | 374,705 | 1,771 | 4,701 |
9 | Temel Kotil | Türk Havacılık ve Uzay Sanayi GM | 245,609 | 643 | 759 |
10 | Cem Boyner | Boyner Holding YKB | 223,050 | 3,749 | 990 |
11 | Bilal Ekşi | THY Genel Müdürü | 207,019 | 606 | 4,161 |
12 | Nazım Salur | Founder, BiTaksi & Getir | 187,544 | 1,006 | 943 |
13 | Demet Sabancı Çetindoğan | Demsa Group YK Başkan Yardımcısı | 170,372 | 1,830 | 2,889 |
14 | Caroline Koç | Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi | 149,725 | 1,593 | 412 |
15 | Demet Mutlu | Trendyol kurucusu | 144,254 | 835 | 3,013 |
16 | Mehmet Gürcan Karakaş | TOGG CEO | 132,983 | 500 | 132 |
17 | Hakan Hamdi Bulgurlu | Arçelik CEO | 126,366 | 500 | 82 |
18 | Fettah Tamince | Rixos YKB | 122,131 | 752 | 3,224 |
19 | Güler Sabancı | Sabancı Holding YKB | 115,396 | 691 | 2,859 |
20 | Cihan Kamer | Atasay Grup YKB | 111,643 | 169 | 520 |
21 | Ferit Şahenk | Doğuş Grubu YKB | 107,555 | 500 | 64 |
22 | Erol Bilecik | Index Grup YKB | 102,862 | 1,251 | 5,400 |
23 | Hüseyin Yücel | Bahçeşehir Okulları CEO | 98,881 | 1,802 | 8,236 |
24 | Ümit Önal | Türk Telekom CEO | 96,067 | 581 | 627 |
25 | Levent Özbilgin | Microsoft Türkiye Genel müdürü | 89,156 | 507 | 31 |
26 | Sedef Orman | Derimod YK Başkan Yardımcısı | 86,983 | 535 | 1,093 |
27 | Ali Taha Koç | Turkcell CEO'su | 78,244 | 775 | 2505 |
28 | Rifat Hisarcıklıoğlu | TOBB Yönetim Kurulu Başkanı | 75,787 | 3,931 | 4,927 |
29 | Berk Çağdaş | Renault Mais CEO | 64,726 | 942 | 616 |
30 | Engin Aksoy | Vodafone Türkiye CEO'su | 64,446 | 500 | 105 |
31 | Ahmet Bolat | Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı | 63,299 | 525 | 111 |
32 | Ali Ülker | Yıldız Holding YKB | 58,400 | 500 | 70 |
33 | Haydar Yenigün | Koç Holding Otomotiv Grubu Bşk. | 55,287 | 500 | 1 |
34 | İsfendiyar Zülfikari | Türk Petrol YKB | 50,267 | 9 | 2,078 |
35 | Murat Tarman | Bursa Çimento YKB | 47,805 | 728 | 891 |
36 | Fuat Tosyalı | Tosyalı Holding YKB | 44,283 | 1,894 | 1,901 |
37 | İpek Kıraç | Koç Holding-Sirena Marine Yönetim Kurulu Üyesi | 41,040 | 665 | 219 |
38 | Murat Kolbaşı | Arzum YKB | 40,943 | 9,599 | 9,913 |
39 | İsmail Gülle | DEİK Başkan Yardımcısı/ Eximbank- İKV Yönetim Kurulu Üyesi | 40,097 | 884 | 18,549 |
40 | Fatih Öztürk | Bilfen Group YKB Vekili | 39,706 | 586 | 2,600 |
41 | Nail Olpak | Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu Başkanı | 38,295 | 241 | 15,026 |
42 | Cenk Alper | Sabancı Holding CEO'su | 37,132 | 1447 | 3,210 |
43 | Mehmet Semih Söylemez | AGT YKB | 37,065 | 1138 | 7,538 |
44 | Bülent Eczacıbaşı | Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı | 36,399 | 277 | 681 |
45 | Mehmet Tütüncü | Yıldız Holding YKB Vekili | 36,247 | 500 | 211 |
46 | Esen Girit Tümer | Medicana Sağlık Grubu YK Başkan Yardımcısı | 35,342 | 1234 | 1,191 |
47 | Güldem Berkman | Amgen Türkiye Genel Müdürü | 35,318 | 2,174 | 57 |
48 | Orhan Turan | ODE Yalıtım ve TÜSİAD YKB | 35,232 | 711 | 9,196 |
49 | Mehmet Ali Akarca | Koç Sistem GM | 34,233 | 500 | 0 |
50 | Vural Ak | Intercity YKB | 33,789 | 1,719 | 1,468 |
51 | İhsan Ateş | DeFacto CEO'su | 33,678 | 910 | 1,537 |
52 | Adnan Bali | İş Bankası YKB | 33,365 | 500 | 0 |
53 | Hanzade Doğan Boyner | Doğan Holding YKB Vekili | 31,716 | 304 | 0 |
54 | Elchin Ibadov | SOCAR CEO | 30,845 | 3,309 | 2,135 |
55 | Hilmi Uytun | Hafele Türkiye CEO'su | 30,587 | 371 | 52 |
56 | Sabri Yiğit | Digicom YKB | 29,724 | 500 | 20 |
57 | Eşref Hamamcıoğlu | Sütaş Yönetim Kurulu Üyesi | 29,176 | 632 | 516 |
58 | Cengiz Eroldu | Tofaş CEO'su | 29,089 | 557 | 0 |
59 | Ali Haydar Bozkurt | Toyota Türkiye Satış ve Pazarlama CEO'su | 27,940 | 775 | 1,873 |
60 | Kıvanç Zaimler | Sabancı Holding Enerji Grubu Başkanı | 27,711 | 1,083 | 551 |
61 | Zeynep Bodur Okyay | Kale Grubu YKB ve CEO | 26,815 | 7,386 | 572 |
62 | Cansen Basaran Symes | Allianz Türkiye YKB | 26,387 | 3,195 | 6,280 |
63 | Ali Bilaloğlu | Doğuş Otomotiv CEO | 25,978 | 612 | 606 |
64 | Ebru Özdemir | Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı | 25,975 | 5,385 | 435 |
65 | Emre Turanlı | Shell Türkiye CEO'su | 25,445 | 1000 | 415 |
66 | Tankut Turnaoğlu | P&G Türkiye, Kafkaslar ve Orta Asya YKB | 24,663 | 1214 | 83 |
67 | Mete Buyurgan | Ülker Bisküvi CEO'su | 24,437 | 1441 | 1,344 |
68 | Mert Karaibrahimoğlu | Penti CEO'su | 23,175 | 374 | 665 |
69 | Davut Doğan | Doğanlar Holding YKB | 22,734 | 495 | 7,885 |
70 | Levent Kömür | MEY Diageo GM | 22,406 | 1,778 | 8000 |
71 | İnan Ekici | Otokoç Otomotiv GM | 21,035 | 3,517 | 524 |
72 | Alp Günvaran | DeceuninckTürkiye CEO'su | 20,678 | 10 | 765 |
73 | Mehmet Büyükekşi | Ziylan Gayrimenkul YKB | 20,412 | 2,181 | 2,654 |
74 | Hulusi Derici | M.A.R.K.A Ajans Başkanı | 19,996 | 1743 | 9991 |
75 | Yenal Gökyıldırım | Flo CEO'su | 19,471 | 819 | 275 |
76 | Erden Timur | NEF CEO'su | 19,265 | 533 | 60 |
77 | Tayfun Bayazıt | Polisan Holding YKB | 18,622 | 4,696 | 1,019 |
78 | Hakan Göral | Tekfen Holding CEO'su | 18,549 | 1,865 | 1,318 |
79 | Tuğrul Tekbulut | Logo Yazılım YKB | 17,935 | 3,177 | 4,484 |
80 | Özgür Umut Eroğlu | Biotrend Çevre ve Enerji Yatırımları CEO'su | 17,666 | 1148 | 383 |
81 | Cemal Özen | Özen Grup YKB | 17,375 | 756 | 2,635 |
82 | Gökalp Çak | Netlog YK üyesi | 17,277 | 1,603 | 356 |
83 | Önder Halisdemir | Misyon Genel Müdürü | 16,589 | 1,507 | 106 |
84 | Murat Alsan | KPMG Türkiye YKB | 16,467 | 1288 | 335 |
85 | Burak Aydın | Amazon Web Services Ülke Müdürü | 16,374 | 1214 | 3,429 |
86 | Faruk Kocabaş | Mediamarkt İspanya CEO'su | 16,306 | 3,545 | 450 |
87 | Kutay Kartallıoğlu | Carrefoursa CEO'su | 16,260 | 1058 | 224 |
88 | Bora Koçak | Anadolu Grubu Otomotiv Grubu Bşk. | 16,178 | 1,685 | 5,875 |
89 | Hamdi Akın | Akfen Holding YKB | 15,954 | 1,602 | 265 |
90 | Emin Hitay | Hitay Holding YKB | 15,904 | 4,594 | 1,533 |
91 | Süleyman Orakçıoğlu | Orka Holding YKB | 15,900 | 916 | 1,944 |
92 | Aykut Özüner | Otokar GM | 15,603 | 1130 | 259 |
93 | Yüksel Yıldırım | Yıldırım Holding CEO'su | 15,513 | 197 | 555 |
94 | Gürhan Güven | Fersan CEO'su | 15,239 | 1391 | 195 |
95 | Nuri Öztaşkın | Yataş Grup CEO'su | 15,091 | 3,323 | 1,086 |
96 | Mehmet T. Nane | Pegasus YKB | 14,952 | 1307 | 4 |
97 | Hakan Bayman | Goodyear Avrupa Başkanı | 14,935 | 2,797 | 2,544 |
98 | Selçuk Tümay | Pernord Ricard Türkiye GM | 14,763 | 3,160 | 250 |
99 | Ahmet Musul | Ekol Lojistik YKB | 14,718 | 500 | 10 |
100 | Güngör Kaymak | HP Türkiye GM | 14,192 | 1333 | 1,083 |