Kırık basamakları tamamlayan şirketler…

07.04.2024
Bir şirketin kaç kadın çalıştırdığını ölçebiliriz. Kaç üst düzey kadın yönetici olduğunu da söylemek verilerle mümkün. Zor olan ise iş yaşamında iz bırakan kurumların gerçekte toplumsal cinsiyet eşitliği adına dokunduğu hayatları bilmek… Artık kadınlara güç ve cesaret veren projeler demeyeceğiz. Bu klişelerden yorulduk… O yüzden bu sene biz, sizler için kırık basamakları tamamlayarak, kadınlara gerçekten hakkını veren 70 kurumsal sorumluluk projesini listeledik.

İpek Alpkökin Olgunsoy / INBUSINESS

4 yıl önce dergimizin ilk mart sayısını hazırlarken üzerinde durduğumuz ilkeleri tekrar tekrar gözden geçirdik. İlk sırada gelen maddelerden biri de toplumsal cinsiyet eşitliği idi. Önceki sayfalarda okuduğunuz İşte Kadın Gücü Araştırmamız o dönemden bu yana Türkiye'de bir derginin araştırma şirketinden destek almadan yaptığı en kapsamlı çalışma. Ama geçen süre zarfında tıpkı o ilk sene de sorduğumuz gibi rakamların ötesinde hayata dokunan, belki de pek çok kadın için yeni bir yol açan projeler de bir diğer kıymetlimiz. Sadece bizde değil dünyada da durum böyle.
Cam tavan artık hepimizin bildiği bir kavram. Ancak dünyada öne çıkan konu 'Kırık Basamak'. Kadınların yükselmesi veya iş yaşamına adapte olması noktasındaki eksiklikleri ifade eden kırık basamak kavramı, hepimizin ayağının takıldığı bir nokta. Global araştırmalara baktığımızda bugün özellikle erken terfilerdeki cinsiyet eşitsizliği nedeniyle, bir şirkette yönetici düzeyindeki pozisyonların yüzde 60'ını erkekler alırken, kadınlar sadece yüzde 40'ını elinde tutuyor. Kadınların küresel işgücüne katılım oranı yüzde 47'nin biraz altında, erkeklerde ise bu oran yüzde 72.

Gündelik ayrımcılıklar

Adı konulmayan mikro saldırganlıklar, yani önyargıdan kaynaklanan, gündelik ayrımcılık biçimleri ise kırık basamakları oluşturan en büyük etmen. Global araştırma şirketi McKinsey bu durumu şöyle tanımlıyor: "Cinsiyete göre küçük düşüren, küçümseyen, açıkça zarar vermeyen incelikli yorumları ve eylemleri içerir. Saygısızlık sinyali verir, akut strese neden olur. Kadınların kariyerlerini ve sağlıklarını olumsuz yönde etkileyebilir." Şirketin yaptığı araştırma kadınların erkeklerden çok daha yüksek oranda mikro saldırganlık yaşadığını gösteriyor. Kendilerinden yaşça daha küçük biriyle karıştırılma ve duygusal durumlarıyla ilgili yorumlar duyma olasılıkları iki kat daha fazla…

Mikro saldırganlık arttı

Mikro saldırganlık yaşayan kadınların kendilerini psikolojik olarak güvende hissetme olasılıkları çok daha düşük. Bu da risk almayı, yeni fikirler önermeyi veya endişeleri dile getirmeyi zorlaştırıyor. Kadınların yüzde 78'i iş yerinde kendilerini koruyor ya da kendilerini korumak için görünüşlerini veya davranışlarını değiştiriyor. Örneğin, birçok kadın iş yerinde olumsuz bir tepkiden kaçınmak ve ortama uyum sağlamak için kod değiştiriyor veya söylediklerinin veya yaptıklarının tonunu azaltıyor.

İşte bu nedenle onlara hakkını veren kurumsal sorumluluk projeleri çok kıymetli. Zira, anlamlı ve işe dokunan projeler o basamaklardaki kırıkları onarmakla kalmıyor, mikro saldırganlıkla mücadele eden kadınların attığı adımları da güçlendiriyor.

İlerleyen sayfalarımızda kariyer yolunu tıkayanlara inat, kadınlara yeni patikalar açan ve ilerlemeye imkan tanıyan 70 proje bulacaksınız. Şirketlerin tamamının gösterdiği çaba ve toplumsal cinsiyet eşitliği adına attıkları adımlar şapka çıkarılacak cinsten. Mart sayımızda sayfalarımızda taşımaktan gurur duyduğumuz tüm bu çalışmalar için emek veren kurum ve kişilere biz de bir kez daha teşekkür ederiz…

CarrefourSA: 2019 yılında başlattıkları Kadının Gücü CarrefourSA'nın Gücü çatısı altında "Geleceğin Kadın Kasap/Balık Reyon Görevlisi", "Güçlü Kadın Mağazalar", "Yeniden Kariyerim CarrefourSA'da", "Türkiye Down Sendromu Derneği +1 Mutluluk" ve "Esnek Çalışma Modeli" projeleriyle hayatın her alanında kadınların varlığının güçlenmesini desteklemeye devam ediyor.

Coca Cola Türkiye: Coca‐Cola Türkiye ve Özel Sektör Gönüllüleri Derneği (ÖSGD) tarafından destekle‐ nen Kız Kardeşim Projesi, genç kadınların kariyer yolculuklarını desteklemek ve kız kardeşlerine ilham vermek amacıyla birçok program hayata geçirdi. Bu doğrultuda Ahbap Derneği iş birliğinde geliştirilen Yıldızlar Karması Programı ile; sanat, spor ve toplumsal fayda alanlarındaki çalışmalarıyla katma değer yaratma potansiyeli bulunan 18‐25 yaş arası 20 genç kadının desteklenmesi hedeflendi. Program ile başarılarına başarı katacak genç kadınlar hem Türkiye'deki kız kardeşlerine ilham kaynağı olacak hem de yeni nesiller için dayanışma ruhunu pekiştirecek.

Çelebi Havacılık: Şirketin ana hedeflerimizden biri de kadın çalışanların liderlik pozisyonlarındaki temsilini artırmak.

Doğanlar Holding: Doğanlar Holding, iş hayatında toplumun yarısını oluşturan kadınların iş hayatında eşit bir şekilde yer almasını önemsiyor. Kadınların iş hayatına katılımının yalnız şirket‐ ler değil, sektörlere ve ülkemize pozitif katkısı olduğuna inanıyor. Doğanlar Holding, sürdürülebilir bir iş hayatının temelinde, sadece kadının desteklendiği değil, eşitlikçi bir anlayış ile yürütülecek istihdam ve kurum içi çalışan memnuniyet süreçlerinin önemine inanıyor.

Ecrou: El emeğiyle ürünler hazırlayan kadınlara mağazalarını açan marka, sosyal ve ekono‐ mik değer yaratmak, evlerine katkı sağlamak isteyen kadınların ürünlerini, kâr amacı gütmeksizin, satarak destek oluyor.

EnglishHome: Kadın girişimcilere istihdam sağlamak amacıyla, Giresun Valiliği ve Bulancak Kaymakamlığı Aile Destek Merkezi iş birliğiyle bölgedeki 150 kadın girişimci adayına 750 dakikalık eğitim desteği sunuyor. Marka oluşturmak, dijital pazarlama araçları, ürün fotoğraf çekimi ve sektör bilgisi konulu eğitimler sonunda girişimciler kendi ürünlerini englishhome.com'da tüketiciyle buluşturuyor.

FLO Group: Bu sene hayata geçirdiği Eşitlik, Çeşitlilik, Kapsayıcılık komitesiyle kadınların kariyer yolcuklarında onlara nasıl farklı destekler sunabileceği üzerine çalışıyor. Çok yakın zamanda Eşitlik, Çeşitlilik ve Kapsayıcılık konusunu bir kurum kültürü haline getirmek için Prof. Dr. Itır Erhart ile Sürdürülebilirlik 202 eğitimleri veren şirket, aslında ortak bir kurum kültürü oluştururken, farklı uygulamalarla kadınların kariyer yolculuklarına destek olmayı hedefliyor.

Garanti BBVA: Banka, 18 yıldır Kadın Girişimci Programını uyguluyor. 2023'te başlattığı Hesabını Bilen Kadınlar Programı'yla kadınların kendi ekonomilerini daha iyi yönetebilmeleri için finansal okuryazarlık eğitimleri düzenliyor. Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık yaratarak değişime katkı sunmak amacıyla kurucusu ve daimi destekçisi olduğu Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV) iş birliğinde okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerine yönelik EşitBiz projesini yürütüyor.

Goodyear: Goodyear bünyesindeki en eski Çalışan Kaynak Grupları'ndan (ERG ‐ Employee Resource Groups) olan Goodyear Kadın Ağı (GWN ‐ Goodyear Women's Network), bir asırdan daha eski. Kurumsal Çeşitlilik ve Kapsayıcılık (D&I ‐ Diversity & Inclusion) stratejisi için kilit öneme sahip. ERG üyelikleri sayesinde çalışanlar mentorluk, mesleki gelişim, ağ oluşturma ve toplum gönüllülüğü fırsatlarından yararlanıyor. 2023 yılında EMEA'daki (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) Goodyear Kadın Ağı, birkaç Goodyear kadın çalışanının özel kişisel markalaşma eğitimine katıldığı Wingfoot Women programını başlattı.

Günsan Elektrik:Günsan Elektrik, Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ve İŞKUR iş birliği ile hayata geçirdiği sektörde ilk olma özelliği taşıyan "Hayatı Aydınlatan Kadınlar" pro‐ jesiyle hem kadınlara yeni bir istihdam alanı kazandırdı hem de bu alanda farkındalık yarattı. "Hayatı Aydınlatan Kadınlar"ın devamı niteliğinde kadın istihdamını artıracak ve kadınların iş hayatına atılmalarını kolaylaştıracak yeni projeler üzerinde çalışmaları sürüyor.

Halkbank: Banka, "Üreten Kadınlar Değişken Fonu'nu" hayata geçirmek üzere çalışmalarına başladı. Söz konusu fonun yüzde 80'ini Borsa İstanbul'da işlem gören, kadınların istih‐ dam ve yönetimde söz sahibi olmalarını destekleyen yerli şirketlerin hisse senetleri, ihraç ettikleri borçlanma araçları ve kira sertifikaları oluşturacak. Bu fon ile kadın dostu şirketlerin teşvik edilmesi ve güçlenmesini amaçlanıyor.

ING: Türkiye: ING Türkiye, toplumsal yatırımları ile kadının güçlendirilmesini destekliyor. ING, eğitimde fırsat eşitliğine katkıda bulunmak hedefiyle Türk Eğitim Vakfı – ING Eşit Gelecek Burs Fonu ile üniversitede okuyan kadın öğrencilere burs sağlıyor. ING Türkiye, deprem sonrası Kahramanmaraş'ın yeniden kalkınmasına katkı sağlamak amacıyla KAGİDER iş birliğiyle Kahramanmaraş'ta "Kadın Girişimcilere Turuncu Destek" projesini hayata geçiriyor. Bu kapsamda kadın girişimcileri desteklemeye yönelik bütünsel bir Girişimcilik Eğitim Programı oluşturulacak.

İşBankası: Geçtiğimiz yıl 8 Mart'ta "Kadının Güçlenmesi Bildirgesini" yayımlayan banka, bu bildirge ile kadınların iş hayatında daha aktif rol alması, eşit haklara sahip olması, finansal hizmetlere erişiminin kolaylaştırılması ve eşitlikçi dil kullanımı gibi toplumsal alanlarda kadınların güçlenmesine katkı sağlamayı hedefledi. Ayrıca, Türkiye'nin tek kadın odaklı yatırım platformu Arya Kadın Yatırım Platformu, TÜRKONFED iş birliği ve UN Women desteğiyle Girişimde Kadın Gücü Projesi ile kadın girişimcilerin yanında olan banka, 2020 yılında Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi Prensiplerini (WEPs) imzaladı.

Jack&Jones: Hayat Dolu Buluşmalar programında; kendini tanıma, iyi iletişim, teknoloji, eğitime devam, toplumsal cinsiyet eşitliği, kadın hakları, şiddete karşı haklar, kadın sağlığı ve ekonomi üzerine konuşmalar yapılıyor. Bestseller ve Açev‐ Eşitliğe Değer işbirliği ile yürütülen program kapsamında şimdiye kadar İstanbul, Bartın ve Konya'da, toplam dört fabrikada çalışan 205 kadın ile buluşuldu.

Kariyer.net: Kadınların iş görüşmesi sırasında ve kariyerleri boyunca karşılaştığı "Ne zaman evlenmeyi düşünüyorsun?", "Çocuk sahibi olmak istiyor musun?" gibi cinsiyetçi ve ayrımcı sorulara karşı "Bitsin bu sorular!" hareketini başlattı. Herkesi, kadınların özel hayatlarına değil iş yaşamlarına odaklanmaya davet etti

Koton: Marka, alanında lider kadınları ağırladığı 'Mor Oda Sohbetleri', kadınları ekonomik sistemin aktif üyesi yapmayı hedeflediği 'Ev Kadınları' projesi, 2016 yılında başladığı ve bu sene Hatay'da KAGİDER ile depremzede kadınları da dahil ettiği 'El Emeği' çalışması, 'Cinsiyete Dayalı Şiddetle Mücadelede 16 Günlük Aktivizm Kampanyası' desteği, çalışanları için uyguladığı 'Moms & Dads' Programları, "Bir kadın istediği sporu yapabilir" mottosuyla yola çıktığı Koton Women's Football Team, Türk Eğitim Vakfı (TEV) iş birliğiyle oluşturduğu 'Bir Kadın Dünyayı Değiştirebilir Etki ve Dayanışma Burs Fonu'nun da aralarında bulunduğu projeleri ile kadınların sosyal ve iş yaşamlarını iyileştirmek adına inisiyatifler alıyor.

L'Oréal Türkiye: 21 yıldır UNESCO Türkiye Milli Komisyonu iş birliğiyle kadın bilim insanlarını des- teklemek hedefiyle "Bilim Kadınları İçin" programını yürüten L'Oréal Türkiye, bu yıl Cumhuriyet'in 100. yılına özel TOG ile iş birliği gerçekleştirerek bu kez de üniversiteli genç kadınlara hem fon hem de mentorluk desteği veriyor. Geçmiş yıllardaki bursi- yerleri üniversite öğrencileriyle buluşturan mentorluk programı ile bilim kadınlarının bilimsel araştırmaları desteklenmeye devam edilecek.

LCW: İşte Kadınlar Güçlü Yarınlar projesiyle, 1000'den fazla tedarikçisinde çalışan kadınlara ve firma yönetimlerine yönelik eğitim programları oluşturarak onları temel çalışma hakları ve mesleki beceriler konusunda bilgilendiriyor. Böylece, kadın çalışanların kişisel ve teknik gelişimlerine katkı sağlamayı, hak kayıplarını engellemeyi, şirket bağlılıklarını artırmayı ve kariyer gelişimlerine destek vermeyi hedefliyor. Proje başlangıcından bu yana yaklaşık 2.000 kadına ulaştı ve turnoverda proje öncesi döneme göre en az yüzde 23 iyileşme sağladı.

Limak Holding: Türkiye'nin Mühendis Kızları projesi, 2016 yılından beri Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ve Limak Vakfı ortaklığında kadın temsilinin kısıtlı olduğu STEM alanlarında kadın istihdamını desteklemek amacıyla yürütülüyor. Grubun 'Amiral Gemisi' olarak nitelendirilen ve 8 yılı geride bırakan TMK, ülke sınırlarını aşarak Global Engineer Girls (GEG) adı altında Kuveyt, Kosova, Kuzey Makedonya ve Suudi Arabistan'da da etkin şekilde sürdürülüyor. Limak Şirketler Grubunun faaliyette olduğu diğer ülkeler- de de GEG projesini hayata geçirmek için çalışmalar devam ediyor.

Matriks: Başta deprem bölgesindeki kadınlar olmak üzere sektöre yeni kadın yazılımcılar kazandırmak amacıyla 'Android Yazılımcı Meslek Edindirme' programını hayata geçirdi. Matriks'in, depremden etkilenen 11 ilde ikamet eden, bu illerdeki üniversitelerde okuyan ya da mezun olan kadınları yazılım sektörüne kazandırmak hedefliyle hayata geçirdiği ''Android Yazılımcı Meslek Edindirme'' programına toplam 425 başvuru gedi. Ücretsiz uzmanlık eğitimi verilen programa katılmak için kodlama testi ve mülakat aşamalarını geçen 50 kadın aday program kapsamında 30 saat özgüven eğitimi ve 100 saat teknik eğitim aldı. "

MAVİ: 2014'ten beri sürdürdüğü Mavi Burs Fonu'yla her yıl üniversiteli kız öğrencilerin eğitimine destek olmaya devam ediyor. Şirket ayrıca BM Kadının Güçlenmesi Prensipleri'nin imzacısı, Yanındayız Derneği ve yönetim kurulunda kadın temsilini artırmayı hedefleyen Yüzde 30 Kulübü'nün destekçisi.

MediaMarkt: MediaMarkt'ın kadınların teknoloji alanında daha fazla temsil edilmesini sağlamak amacıyla hayata geçirdiği 'W-in' işe alım programında, kadınlar tüm Türkiye'de yer alan 97 adet mağazada görevlendirilmek üzere başvuruda bulunabiliyor.

Mercedes-Benz Türk:2004'te Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ile birlikte 'Her Kızımız Bir Yıldız' prog- ramını başlattı. Programla her yıl Türkiye'nin dört bir yanından ihtiyaç sahibi 1.000 'Yıldız Kız'a eğitim bursuyla birlikte kişisel gelişim desteği sağlıyor.

Mercer & Marsh: Marsh McLennan Türkiye şirketleri Mercer ve Marsh, eğitimde fırsat eşitliği vizyonuyla 28 yıldır çalışmalarını sürdüren Ege Çağdaş Eğitim Vakfı'nın (EÇEV) depremden etkilenen çocuk ve gençlerin eğitimlerine destek olmak amacıyla başlattığı deprem bursu projesi kapsamında Türkiye'deki okullarda ilk, orta, lise ve yükseköğretim programlarında öğrenim gören kız öğrencilerin eğitimine üç sene katkıda bulunmayı taahhüt etti.

Migros: Tarımda Kadın Girişimci Geliştirme ve Hızlandırma Programı kapsamında KAGİDER iş birliğiyle tarım alanında faaliyet gösteren küçük üretici olan kadın girişimcilerin ihtiyaç duyacakları bilgiler ve mentorluk ile destekliyor. Bu sene dördüncüsü düzenlenen kampa bugüne kadar toplam 280 kadın katıldı. Kampa katılan ve kalite standartlarına uygun üretim yapan tüm girişimcilere ürünlerini Türkiye'nin dört bir yanındaki mağazalarda satış imkânı sunuyor.

Millî Reasürans: Millî Reasürans kadın çalışanlara yönetim kademesinde temsil oranının artacak şekilde istihdam ve eğitim desteği vermek, kadın üretim ve emeğine destek veren firmalarla iş birliği yapmak, kadınların iş özel yaşam dengesini korumasına ilişkin eğitim ve workshoplar düzenlemek gibi çalışmalar yapıyor.

Mondi: Şirketin 2030 Eylem Planı çerçevesinde üretimde kadın istihdamını desteklemek adı- na başlatılan "Üretimde Kadın" projesini ile fabrikalardaki üretime kadın çalışanlar dâhil edilmeye başlandı. Kadın çalışanlar için soyunma odaları, lavabo, tuvaletler gibi özel ihtiyaçlarının karşılanması için alanlar yapıldı.

Mplus Türkiye: Şirket, her kademeden kadın çalışanlara yönelik çeşitli eğitim programları düzenliyor, sosyal sorumluluk projelerinde yer alıyor. 'Çim Sahada Topuklu Ayakkabılar' projesi ile, kadın yöneticilerine farkındalık eğitimi sunarak, kadın liderlerin iş hayatındaki zorluklarla başa çıkma becerilerini artırmayı hedefliyor.

ODAŞ: Şirket, esnek çalışma saatleri ve hibrit çalışma modeliyle özellikle kadın çalışanların sağlık, çocuk gibi hassas durumlarında özgürce izin alabilmelerini sağlayarak teşvik edici çalışma ortamı yaratıyor.

P&G TÜRKİYE: "Çocuğuna spor yaptıran her anne olimpik annedir" diyerek Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi ile 2014'te başlattılan projenin hedefi, gelecek nesilleri yetiştiren annelere rehberlik ederek ülkemizde spor kültürünün gelişimine katkı sağlamak. Paris 2024 yolunda Yıldız Anneler programı kapsamında olimpik ve paralimpik toplam 46 sporcu ve annesi destekleniyor.

Pakun Gıda: Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadının Güçlenmesi Birimi (UN WOMEN) ve Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi (UN Global Compact) ortaklığıyla oluşturulan Kadının Güçlenmesi Prensipleri (Women's Empowerment Principles-WEPs) Platformu'na üye Türkiye'deki ilk un şirketi oldu. Şirket ayrıca milli genç kickbox sporcumuz Elifnur Yıldız'ın ana sponsoru. Milli yüzücüler Gülce Balaban ve Ataberk Öktem'in sponsorları arasında da yer alıyor.

PepsiCo: PepsiCo, PepsiCo Vakfı desteği ve TEV iş birliği ile 2022 yılında PepsiCo Geleceğin Bilim Kadınları Akademisini hayata geçirdi. Bu projenin amacı; STEM alanında eğitim gören kız öğrencileri destekleyerek STEM eğitimine ilişkin eşitsizlikleri ortadan kaldırmak. Proje kapsamında her yıl 200 kız öğrenciye TEV üzerinden burs verilmesi sağlanırken; kız öğrenciler, mentorluktan seminer ve panellere kadar birçok farklı destekten yararlanabiliyor.

QNB Sigorta: Bir paylaşım ve destek platformu olan Q Parents' Club'ı; ebeveynliğe yeni adım atan çalışma arkadaşlarının bu sürece adaptasyonunda yanlarında olmak üzere hayata geçirdi. Gönüllülük esasına göre seçilen Master Mom ve Master Dad'ler, yeni ebeveynlere mentörlük sağlayarak bu deneyimlerinin ilk üç ayında yanlarında olmayı, sosyalleşmelerini ve diğer anne babalarla iletişim kurmalarını sağlamayı hedefliyor.

Sabancı Topluluğu: Sabancı Vakfı, 50 yıldır toplumsal gelişimi hedefleyerek çalışmalarını gerçekleştiriyor. Bu çalışmaların odağında; kadınlar, gençler ve engelliler yer alıyor. Vakıf, bu kapsamda ne eğitimde ne istihdamda yer alan (NEET) genç kadınların sorunlarına ışık tutmak amacıyla 2022 yılında Geleceğini Kuran Genç Kadınlar projesini hayata geçirdi. Proje, ülkemiz için önemli bir sorun alanına işaret eden ve sayıları 3,5 milyona ulaşan 18-29 yaş grubundaki NEET genç kadınları hedefliyor. Proje ile NEET genç kadınların toplumsal ve ekonomik hayata katılımının artması amaçlanıyor.

Sahibinden.com: Cumhuriyet'in 100. Yılında 1000 Kadın'ın güçlenmesi ve yetkinliklerini artırmasına destek olmak üzere planlanan "100. Yılda 1000 Kadın" projesi ve iş haya- tına çeşitli sebeplerle ara vermiş veya vermek zorunda kalmış eğitimli ve deneyimli kadınları yeniden iş hayatına hazırlayan Yeniden Biz projesinin değer ortağı. Aynı zamanda Teknoloji'de Kadın Derneği ile "Cumhuriyet'in Yüzüncü Yılında Teknolojide Yüz Lider Kadın" projesinde birlikte yürütüyor.

Sapro: Eğitim programları içinde kadınlara yönelik sağlıklı yaşam seminerleri yer alıyor. Özellikle meme kanseri farkındalığını artırmaya yönelik olarak düzenle- nen etkinliklerle meme kanseri ile ilgili bilinçlendirme yapılıyor. Ayrıca Sapro Avrupa'da perakende ve tüketim ürünleri sektöründeki kadın yönetici oranını artırmak ve geliştirmek amacıyla kurulan LEAD Network Türkiye kurumsal üyesi.

Selen Kozmetik: URBAN Care Young Talent Platformu'nu hayata geçirdi. Proje kapsamında, her yıl farklı sanat, spor ya da benzeri alanlardaki gençlerin hayallerine destek olmak amacıyla burs imkanı sağlamaya başlıyor. Marka, Toplum Gönüllüleri Vakfı-TOG'un iş birliği ile projenin ilk yılında dansa odaklanıyor ve ülkemizde dans kültürünün yaygınlaştırılmasına katkı sağlamak istiyor.

Shell: Shell'de Kadın Enerjisi programı ile sektördeki algıları yıkan şirket, program sayesinde hem 8 binden fazla kadına istihdam fırsatı hem de akaryakıt sektörü- ne 'mesleğin kadını erkeği olmaz' yaklaşımının yerleşmesini sağladı.

Siemens Türkiye: Türk Eğitim Vakfı ile gerçekleştirdiği Geleceği Şekillendiren Kadınlar adlı projeyle, şirketin gönüllü çalışanları, genç mühendis adaylarına mentorluk desteği veriyor. Böylece kızlarımız okulda aldıkları teorik bilgileri, deneyime ve pratiğe dayalı bilgilerle destekliyor. İş hayatına hazırlanıyor. Şirket ayrıca, TEV'e her yıl 10 kız mühendislik öğrencisinin eğitim öğretim giderini karşılayacak miktarda maddi destek sağlıyor.

ŞOK: İlk kez 2019'da kadın girişimcilere destek olmak amacıyla "Ben de Varım" isimli sosyal sorumluluk projesini başlatan marka, geliri kadınlara verilmek üzere ev kadınlarının ürettiği bez çantaları ŞOK mağazalarında satışa sundu. 2023 yılında kadınların ekonomiye katılımını artırmak ve fırsat eşitliğine katkıda bulunmak amacıyla projenin kapsamını "ŞOK'ta Ben de Varım" adıyla daha da genişletti. Aralarında deprem bölgesinden de kooperatiflerin olduğu Türkiye'nin farklı köşelerinden kadın kooperatifleriyle bir araya geldi ve onlarca farklı kategorideki çeşitli el emeği ürünleri raflarına taşıdı.

TEB: Banka, kadın işletme sahiplerinin ve girişimcilerin iş dünyasındaki varlığını güçlendirmek ve ekonomiye daha fazla dahil olmalarına katkıda bulunmak amacıyla 2015'te TEB Kadın Bankacılığı'nı hayata geçirdi. Türkiye'de ilk kez bir banka bünyesinde ayrı bir bölüm olarak kurulan TEB Kadın Bankacılığı ile kadın girişimcilere ve patronlara finansal desteğin yanı sıra sektörel bilgiye ulaşma, yeni pazarlara erişim, iş ağı kurma gibi konularda eğitim, danışmanlık ve mentorluk hizmeti sunuluyor. TEB, 2023 yılında kadın iş sahiplerinin kullanımına sunulan 25 milyon Avro'luk TurWIB II anlaşmasına taraf oldu. Banka, sağlanan kaynağı öncelikle deprem bölgesindeki kadın iş sahipleri olmak üzere kadın işletmelere kullandırmaya başladı. TEB'in kadınların ekonomiye üretici kimlikleriyle daha fazla dâhil olmaları hedefi doğrultusunda yaptığı çalışmaları sonucunda, 2023 yılında kadın işletmelerine sağladığı toplam kredi hacmi %119 oranında arttı.

Teknosa: Şirketin, Kadın için Teknoloji projesi 17. yılını kutluyor. Habitat Derneği iş birliğiyle yürüttüğü bu projeyle, Türkiye'nin dört bir yanındaki kadınların dijital okuryazarlıklarını artırmaya katkı sağlamayı amaçlıyor. 2023 yılında deprem bölgesindeki eğitimler de dahil 4 bin kadına dokundu. Aynı zamanda, Sabancı Vakfı ve Türkiye Kadın Dernekleri Federasyonu ile başlattığı dayanışma hareketi ile şiddet gören kadınların sesini duyurabilmesi için onları ihtiyaç duyduk- ları teknolojiyle, buluşturmak için ikinci el akıllı telefonları toplayarak bakımını yapıyor ve Türkiye Kadın Dernekleri Federasyonu aracılığıyla ihtiyaç sahibi, şiddet mağduru kadınlara ulaştırıyor.

Tempo BPO: 2020'de Tempo Akademi'yi kuran şirket, mesleki ve kişisel gelişimlere katkı sağlıyor. Kadın çalışanları kariyer hedefleri konusunda destekliyor.

Tepe Kurumsal Çözümler:
Tepe Kurumsal Çözümler Grubu, aylık periyotlarla Kadına Yönelik Şiddet / KADES Eğitimi organize ediyor. Kadınların maruz kaldığı kötü eylemlerin önüne geçmek adına, kadın çalışanlar için KADES uygulaması hakkında bilgilendirme toplantısı yapıyor.

The Ritz-Carlton: Toplumsal cinsiyet eşitliğini kapsayıcı kurum kültürünün ayrılmaz bir parçası olarak değerlendiren The Ritz-Carlton, kadın yönetici istihdamını ana hedefle- ri arasında tutuyor.

TSKB:İKSV iş birliğiyle 2018 yılında başlattığı "Yarının Kadın Yıldızları: Genç Kadın Müzisyenler Eğitim Destek Fonu" ile bugüne kadar 90 yetenekli kadın müzis- yenin hayatına dokundu. Fon kapsamında, genç müzisyenlerin çalgı, şan ve şeflik branşlarındaki yurt dışı eğitimlerine katkı sağlıyor. Bu sayede uluslararası kariyerlerini ileri taşıyan gençler, ülkemizi dünya sahnelerinde temsil etme şansı buluyor.

United Payment: Şirket, kadın futbolunu destekliyor. United Payment BJK Kadın Futbol Takımı sponsorluğuyla, kadın futbolunun temsiliyetinde kadınların hayatlarına dair tüm düğümlerin çözülebileceğini göstermeyi amaçlıyor. Ayrıca Sabancı Üniversitesi'nin önderlik ettiği "İş Dünyası Aile İçi Şiddete Karşı'' (Business Against Domestic Violance - BADV) projesinin aktif üyelerinden biri.

ÜNLÜ & Co: 2016'da başlattığı ÜNLÜ & Co Kadın Girişimciler Akademisi ile 5 yılda 100 kadın girişimciye eğitim verdi. Şirtket, Türkiye Girişimcilik Vakfı iş birliğiyle ÜNLÜ & Co Kadın Teknoloji Girişimcileri Akademisi'ni başlatarak teknoloji ve yazılım alanlarındaki kadın girişimcileri desteklemeyi ve ekosistemi büyütmeyi hedefliyor.

Virgosol: Virgosol olarak Kadın Dostu Markalar platformunda aktif varlığını sürdürüyor. Her kadının var olan doğal gücünü ortaya çıkarma ve topluma etkin şekilde katılımını sağlamak amacıyla, meslek liselerinde yayınlanan ilham kadınlar serisi video çekimleri, kız meslek liselerinde teknoloji eğitimleri verilmesi, staj imkanlarının sunulması gibi çekirdekten etki yaratabileceği projeler yürütüyor.

Vodafone: Türkiye Vodafone Vakfı ve Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü'nün başlattığı "Dijital Benim İşim" projesinde 20 ilde 15 bini aşkın kadın kursiyere dijital okuryazarlık ve pazarlama eğitimleri verildi. Afet bölgelerindeki kadınların sosyal ve ekonomik hayata tekrar entegre olmaları için Hatay, Adıyaman ve Kahramanmaraş'ta 15 eğitim konteyneri kuruldu. Kadınların şiddetten korunması amacıyla geliştirilen "Kırmızı Işık" uygulaması 379 bin kez indirildi ve 1.000 aylık aktif kullanıcıya ulaştı.

Watsons Türkiye:2020 yılında başlattığı #Watsons İyilik Hareketi Kadın Emeğini Desteklemeye Çağırıyor projesi ile KEDV'in desteklediği kooperatiflerde üretilen 55.000 adete yakın ürünü kâr amacı gütmeden satarak 3 milyon TL'ye yakın geliri kadın üreticilere iletti. Bu yıl deprem bölgesi dahil olmak üzere 450'ye yakın kadına destek olan proje ile hedef 2030 yılı sonuna kadar 1.000 kadının hayatına dokunmak. Ayrıca, şirket #WİH Kadın İstihdamını Artırmaya Çağırıyor projesi ile üretici firmalarını kadın çalışan oranlarını yüzde 50'nin üstüne çıkarmaları konusunda teşvik ediyor.

Yıldız Holding: Yıldız Holding Kadın Platformu öncülüğünde Birleşmiş Milletler Kadın Birimi'nin (UN Women) yürüttüğü Kadın Girişimciliğini Hızlandırma Programı'nın (WEA) stratejik ortaklarından biri olarak kadın girişimcileri ve değer zincirindeki kadın tedarikçilerimizi desteklemeye odaklanıyor. Kerevitaş'ın SuperFresh markasıyla kadın çiftçilerin sayılarının artması ve ekonomiye daha fazla katılabilmeleri amacıyla "Tarımın Kadın Yıldızları" projesini yürütüyor.

Zorlu Holding: 2015 yılından bu yana Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi Prensipleri imzacısı olan Zorlu Holding, "Eşit Bi'Hayat" adını verdiği çeşitlilik ve kapsayıcılık yaklaşımı kapsamında söylem, iş ortamı, paydaşlarla işbirliği başlıklarında çalışmalar yürütüyor. Yayınladığı Eşit Bi'Hayat Manifestosu ile kadınların iş gücüne eşit katılımını sağlamak, bu konudaki farkındalığı artırmak ve etkin bir kurumsal liderlikle bu konuda iş dünyasına örnek olma sözü veriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.